ח"כ רוטמן תוקף: "לשנות את התפיסה, עברנו שואה"

שטח משפטי No Comments on ח"כ רוטמן תוקף: "לשנות את התפיסה, עברנו שואה"

יו"ר ועדת חוק ומשפט ח"כ רוטמן בראיון מקיף בתוכנית 'שטח משפטי' בהגשת עו"ד נתנאל לאופר. על הטיפול במחבלי הנוח'בה: "יש גישה של טיפול בטרור באותם כלים שמטפלים בפשעים פליליים. יש מנגנון בעולם להתמודדות וטיפול עם פושעי מלחמה". על הבחירות המקומיות: "ליקוי מאורות. פוגע במשרתי המילואים וגם באחוות הלוחמים". ועל חוק טבריה: "אין מקום לשיסוי בעת כזאת"

23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ח"כ שמחה רוטמן, יו"ר ועדת חוק ומשפט, בתוכנית 'שטח משפטי' בהגשת עו"ד נתנאל לאופר: "יש גישה של טיפול בטרור באותם כלים שמטפלים בפשעים פליליים. כאשר אנחנו נתקלים בסיטואציה שטרם חווינו אנחנו לא מצליחים להתמודד איתם. נכנסים לאבסורדים משונים ביותר כי אנחנו עדיין במחשבה שטרם השתנתה. יש מנגנון בעולם להתמודדות וטיפול עם פושעי מלחמה. במשפטי נירנברג העמידו את הנאצים בהליך לא שגרתי. גם אייכמן נשפט בהליך ייחודי. כל נושא הטרור והמאבק באויבי המדינה נתון לשיקול דעת נרחב. אני שמח שבקרוב תעלה הצעת החוק להיוועדות חזותית שמסמלת את הבנת הכנסת שאי אפשר להתייחס למחבלי הנוח'בה כאל אסירים פליליים".

לגבי הבחירות המקומיות אמר רוטמן: "אני מאוד מקווה שנחזור לשגרת חירום, שרוב האנשים יכולים לעבוד כרגיל, ואז נוכל להידרש לזה. אבל כרגע כשכל כך הרבה אנשים נמצאים במילואים זה לא ייתכן. משרד האוצר בא לתקן את התקציב של החודש האחרון, כל שקל שלא מיועד למלחמה קוצץ, ופתאום הבחירות כן דחופות בשעת מלחמה? מבחינתי מדובר בליקוי מאורות. זה יגרום גם לפגיעה באחדות הלוחמים. חיילים שנמצאים יחד בטנק מתחילת המלחמה יתחילו לריב בגלל הבחירות. אני לא מבין את הגמגום בעניין הזה".

ולגבי סערת חוק טבריה: הקביעה המפתיעה של שופט העליון אלכס שטיין: ניתן לפסול חוק יסוד המנוגד לעקרונות הכרזת העצמאות: "כל חוק ששנוי במחלוקת, פסיקה שלא תגרום לאחדות – אין מקומה כעת בזמן מלחמה. גם לשופטים צריכה להיות אחריות. מה בוער לפרסם את הנימוקים דווקא באמצע המלחמה? את הביקורת שלי על פסקי הדין אשמור לאחרי המלחמה. אין מקום לשיסוי בעת כזאת."



0 תגובות